Ugrás a tartalomhoz

Mosodai szolgáltatások

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

MOSODAI SZOLGÁLTATÁSOK NYÚJTÁSA

(Érvényes: 2023. január 31-ig)

 

Preambulum

Jelen általános szerződési feltételek megszövegezésére arra tekintettel került sor, hogy a kisebb szerződéses értéket rögzítő megállapodások ne növeljék a Szent Damján Görögkatolikus Kórház szerződésállományát, ezáltal csökkentve az adminisztrációs terheket.

Mosodai szolgáltatások nyújtása nem tartozik a Szent Damján Görögkatolikus Kórház főtevékenységei közzé, azt a szabad kapacitás kihasználása okán végzi.

Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Szent Damján Görögkatolikus Kórház - székhelye: 4600 Kisvárda, Árpád út 26., képviseli: Hegyi Henrik Dénes főigazgató, adószáma: 19305073-2-15, bankszámlaszám: 11744034-24429724-00000000 - (a továbbiakban: Szolgáltató), valamint mosodai szolgáltatást igénybe vevő (a továbbiakban: Megrendelő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.

 

1. ÁSZF hatálya

1.1.  Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltatóra és Megrendelő terjed ki.

1.2.  Jelen ÁSZF határozza meg azokat a jogokat és kötelezettségeket, amelyek megilletik, illetve terhelik a Szolgáltatót és a Megrendelőt a szolgáltatás nyújtása, valamint igénybevétele során.

1.3.  Szerződés Szolgáltató és Megrendelő között ráutaló magatartással, a szerződésben foglalt kötelezettségek felek általi maradéktalan teljesítéséig jön létre.

 

2. Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás meghatározása

2.1.  Szolgáltató vállalja a Megrendelő tulajdonát képező szennyezett textíliák, matracok mosását, szárítását, fertőtlenítését, vasalását/kalanderezését Megrendelő részére eseti jelleggel, továbbá – előzetes egyeztetést követően, külön szállítási díj ellenében - megrendelői igény esetén, Szolgáltató egyedi mérlegelése alapján, vállalja a Megrendelő székhelyéről a szennyezett textíliák elszállítását, majd a tiszta textíliák visszaszállítását Kisvárda területén.

2.2.  Szolgáltató jelen szerződés szerinti szolgáltatást jogosultsággal rendelkező alkalmazottai útján látja el.

2.3.  Szolgáltató nyilatkozza, hogy a jelen szerződés szerinti szolgáltatás valamennyi jogi és szakmai feltételnek megfelel, tevékenységét jogszerűen, szakszerűen, a tevékenységre vonatkozó szabályok betartásával végzi.

2.4.  Szolgáltató kijelenti, hogy rendelkezik a tevékenysége folytatásához szükséges engedéllyel, továbbá mindazon szakmai tapasztalattal, amely a tevékenység megfelelő szintű ellátásához szükséges.

 

3. Az ÁSZF elfogadásának folyamata

3.1.  Megrendelő jelen ÁSZF ráutaló magatartásával történő elfogadásával megrendeli Szolgáltatótól a Megrendelő által a Szolgáltatónak átadott szennyezett textíliák mosását, szárítását, fertőtlenítését, vasalását/kalanderezését (a továbbiakban: mosodai szolgáltatás).

3.2.  Szolgáltató a szennyezett textília, matrac átvételével elvállalja az előző pontban rögzítettek elvégzését 3 munkanapon belül.

3.3.  Jelen ÁSZF-ben meghatározott szolgáltatás nyújtásának feltétele, hogy Megrendelő elolvassa, értelmezze és az értelmezett feltételeket elfogadja. Az ÁSZF Megrendelő általi elfogadása a szennyezett textíliák Szolgáltató részére történő átadásával (ráutaló magatartással) valósul meg.

3.4.  A mindenkor hatályos ÁSZF a Szolgáltató honlapján - www.kisvardakorhaz.hu -, a „Térítéses szolgáltatások - ÁSZF” menüpont alatt található, ott bárki számára szabadon elérhető.

 

4. A szolgáltatás teljesítésének helye, módja, ideje

4.1.  A szerződés teljesítésének, a szolgáltatás nyújtásának helye a Szolgáltató székhelye: 4600 Kisvárda, Árpád út 26.

4.2.  Eltérő megállapodás hiányában Megrendelő - saját költségén megvalósuló - kötelezettsége a textíliák, ágybetétek Szolgáltató székhelyére történő beszállítása, átadása, valamint a kitisztított textíliák, matracok elszállítása.

4.3.  Amennyiben Szolgáltató vállalja a szennyezett textíliák szállítását, a Megrendelő előzetesen köteles időpontot egyeztetni Szolgáltatóval az alábbi telefonszámon: +36 30 338 5162, vagy a szolgáltatás székhelyén az átadás-átvételnél jelen lévő raktárossal.

Az átadás-átvétel bizonylatolása - mosási jegyzék és G.5.7 nyomtatvány kitöltését követően - írásban történik, a mennyiség, a súly és a megnevezés feltüntetésével. A mosási jegyzéket mind a Szolgáltató dolgozója, mind a Megrendelő vagy annak dolgozója/megbízottja aláírásával látja el.

A bizonylat tartalmazza:

  • az átadás, illetve az átvétel helyét, idejét,
  • az átadó, illetve az átvevő személyét
  • az átadott termékek megnevezését, pontos darabszámát,
  • az átadott termékek összsúlyát.

4.4.  Szolgáltató kártérítési felelősséggel tartozik a mosatásra átvett textíliákban, matracokban az átvételt követően neki felróható okból keletkezett esetleges károkért.

4.5.  A tisztításra átvett textíliák nem mosási hibáiból eredő minőségi romlásáért - legyen az; elhasználódás, kopás, szakadás, elszíneződés, szürkülés, méretben való változás vagy eldeformálódás – Szolgáltató anyagi felelősséget nem vállal.

4.6.  Szolgáltató a munka elvégzéséhez jogosult más szolgáltatókat igénybe venni, az általuk végzett munkáért azonban úgy felel, mintha a munkát maga végezte volna el.

4.7.  Megrendelő a tisztításra szánt textíliákat munkanapokon 600 és 1400 között szállíthatja be a Szolgáltató székhelyén található Mosodába és onnan vissza.

4.8.  A teljesítés igazolásának alapja a Megrendelő és a Szolgáltató által (illetve munkavállalójuk) aláírt mosási jegyzék.

 

5. A szerződés módosításának esetei

Egyoldalú szerződésmódosítás

5.1.  Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani, különösen, de nem kizárólagosan, ha azt jogszabályváltozás, hatósági döntés, vagy a körülményekben bekövetkezett lényeges változás, illetve a szolgáltatás díjának változtatása indokolja.

5.2.  Szolgáltató a szerződésmódosítást a honlapján, legkésőbb a változások hatályba lépésnek napján közzéteszi, továbbá a Megrendelőt – lehetőség szerint az ÁSZF változása előtt 5 munkanappal - e-mail útján tájékoztatja és/vagy szóban a mosásra szánt textíliák átvételekor.

5.3.  Szolgáltató nem köteles a jelen pontban foglalt értesítési határidőt az általános szerződési feltételek azon módosításaira alkalmazni, amikor az általános szerződési feltételek módosítása új szolgáltatás bevezetése miatt válik szükségessé, és a módosítás a már nyújtott szolgáltatásokra vonatkozó általános szerződéses feltételeket nem érinti, vagy ha a módosítással kizárólag valamely szolgáltatási díj csökken.

Kétoldalú szerződésmódosítás

5.4.  Mind a Szolgáltató, mind a Megrendelő jogosult írásban kétoldalú módosítást, egyedi szerződés készítését kezdeményezni

Változás a Megrendelő adataiban

5.5.  Megrendelő köteles az adataiban, valamint képviselőjének személyében, továbbá jogállásában, gazdálkodásában bekövetkezett változásokról a Szolgáltatót értesíteni.

5.6.  Megrendelő köteles az ellene megindult felszámolási, végelszámolási, illetve csődeljárásról a Szolgáltatót, az eljárás megindítását követően haladéktalanul írásban tájékoztatni. A Szolgáltató az említett Megrendelő adatok megváltozására vonatkozó bejelentés elmulasztásából eredő károkért nem vállal felelősséget, azonban az ezzel kapcsolatosan felmerülő kárának megtérítését követelheti a Megrendelőtől.

 

6. A szolgáltatás díja, fizetési feltételek

6.1.  Szolgáltató e szerződésben meghatározott szolgáltatásaiért az 1. számú mellékletben megállapított díjazásra jogosult.

6.2.  Szolgáltató jogosult a díjazás emelésére, amelyet jelen ÁSZF mellékleteként közzétesz.

6.3.  Szolgáltató kijelenti, hogy a mosodai szolgáltatás díjának elszámolása az átvételkor érvényes szolgáltatási díjon történik.

6.4.  Szolgáltató a díjáról - a kiállított mosási jegyzék és a Megrendelő G.5.7. nyomtatványon tett nyilatkozatának megfelelően – elektronikus vagy papír alapú számlát állít ki.

6.5.  Megrendelő – amennyiben átutalással egyenlíti ki a mosodai szolgáltatási díjat - a számla kézhezvételét követő 15 napon belül a számlán szereplő díjat Szolgáltató részére köteles a Szolgáltató OTP Bank Nyrt. által vezetett 11744034-24429724-00000000 számú bankszámlájára átutalással megfizetni.

6.6.  A szolgáltatási díj akkor minősül megfizetettnek, ha azt a Szolgáltató bankszámlaszámláján hiánytalanul, pontos összegben jóváírásra kerül, illetve a Szolgáltató házipénztárába befizetésre kerül Megrendelő által.

6.7.  Amennyiben a Megrendelő jelen szerződés szerinti fizetési kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, úgy a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. V. törvény 6:48.§-ban meghatározott mértékű késedelmi kamatot köteles megfizetni Szolgáltató részére, aki – a késedelmi kamat összegén túl - behajtási költségátalányra is jogosult.

6.8.  Amennyiben Megrendelő határidőben nem tesz eleget fizetési kötelezettségének, Szolgáltató jogosult a szolgáltatás nyújtását megtagadni, és a Megrendelő által meg nem fizetett díjkövetelését - késedelmi kamat és behajtási költségáltalány felszámítása mellett - jogi úton érvényesíteni.

 

7. Egyéb rendelkezések

7.1.  Szolgáltató és Megrendelő a szerződés teljesítése során keletkezett jogvitákat elsősorban egyeztetés útján próbálják meg rendezni.

7.2.  Szolgáltató és Megrendelő közötti jogvita elbírálásához elsődlegesen a szerződés rendelkezéseit kell figyelembe venni; amennyiben a szerződés a vitás kérdésre nem tartalmaz rendelkezést Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. V. törvény rendelkezései az irányadók.

7.3.  Amennyiben az egyeztetés bármelyik Fél részére megnyugtató megoldást nem eredményezne, a keletkezett viták tekintetében Felek a Kisvárdai Járásbíróság / Nyíregyházi Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki.

7.4.  Jelen ÁSZF hatályba lépésének ideje: 2022. szeptember 1. napja.

 

 

Szolgáltatás megnevezése

Nettó

szolgáltatási díj

1.

Textília mosása, fertőtlenítése, szárítása, vasalása/kalanderezése

1 000 Ft / kg

2.

Textília folttisztítása*

*ebben az esetben a folttisztítás díja hozzáadódik az 1. pontban foglalt mosodai szolgáltatás díjához

1 200 Ft / db

3.

Ágybetét mosása, fertőtlenítése, szárítása:

 - szimpla méret:

 - dupla méret

 

1 600 Ft / db

2 000 Ft / db

4.

Függöny mosása, fertőtlenítése, szárítása, vasalása/kalanderezése

2 400 Ft / db

5.

A szennyezett textília elszállítása és a tiszta textília visszaszállítása a Megrendelő részére

1 000 Ft / alkalom

 A díjak nettó módon értendők, az ÁFÁ-t nem tartalmazzák.

 

Kisvárda, 2022. augusztus 31.

Megközelíthetőség